Nieuws
Aan kleuren wordt -bewust of onbewust- betekenis gegeven. Dat komt door de associaties die kleuren bij uw klanten oproepen. De kleur van uw interieur kan dan ook een flinke invloed hebben op uw horecazaak. Iedere kleur heeft een eigen symbolisch betekenis.
Onbewust worden we allemaal beïnvloed door de kleuren om ons heen. Kleuren kunnen dus ook ons humeur, onze houding en onze productiviteit beïnvloeden. Kortom: kleuren spelen een grote rol in het gevoel dat we ergens bij krijgen. Die gevoelens of associaties bij kleuren komen vanuit cultuur en mode, maar ook vanuit ervaring, persoonlijke voorkeuren en de beleving van kleur. Ons geheugen is gevoelig voor visuele prikkels. Daar speelt kleur natuurlijk een grote rol in.
Creëer de juiste sfeer in uw horecazaak
Bij Horecakaars hebben we refills in veel verschillende kleuren, zodat u als horecaondernemer de juiste sfeer kunt creëren in uw zaak. Zo worden er in het voorjaar en de zomer vaak vrolijkere, koelere kleuren besteld, terwijl in de winter juist warme en donkere kleuren populair zijn. Hoewel er geen wetenschappelijk bewijs is voor het effect van kleuren, hebben kleuren inmiddels wel allerlei eigenschappen toegekend gekregen. Welke kleur kiest u voor uw horecazaak?
De kleuren van onze Economy Refills
Iedere kleur heeft zijn eigen kenmerken. Onze Economy Refills zijn in zeven mooie kleuren verkrijgbaar. Combineer de kleuren voor een speels effect of kies juist voor één kleur om meer rust te creëren.
Blauw
Blauw wordt geassocieerd met de lucht en zee. Het is dan ook niet voor niets een favoriete kleur van veel mensen! Blauw staat voor rust en voor vrede. Het straalt vertrouwen en betrouwbaarheid uit. Een goede kleur voor de horeca dus! Wist u dat blauw ook vaak gekoppeld wordt aan loyaliteit, kalmte en vriendelijkheid? Om wat meer blauw in uw horecazaak aan te brengen kunt u kiezen voor onze blauwe Economy Refills.
Geel
Een zonnige kleur! Bij Horecakaars doen gele kaarsen ons meteen aan de zon denken. Maar dat is niet het enige positieve wat geel uitstraalt. Geel wordt namelijk ook geassocieerd met de lente, zomer en levensgeluk. Deze vrolijke en positieve kleur is dus perfect voor de lente. Geel zou ook effect hebben op de focus en doelgerichtheid. Ook wat vrolijke lichtpuntjes in uw horecazaak? Kies dan voor de gele Economy Refills!
Wit
Wit staat voor onschuld, puurheid en vrede. Het is natuurlijk ook gewoon een hele gemakkelijk 'kleur', want het is met alles te combineren. Wit wordt gezien als de kleur van onschuld, puurheid en vrede. Wat meer rust aanbrengen in uw zaak? Dat kan met het gebruik van wit. Natuurlijk zijn er voldoende witte kaarsen verkrijgbaar in onze webshop, maar onze witte Economy Refills blijven een favoriet!
Paars
Een koninklijke kleur die met name in het najaar en de winter erg populair is. Het wordt geassocieerd met luxe, stijl en rijkdom en het werkt kalmerend. Kiest u voor de paarse Economy Refill, dan staat er dus een luxe kaars op tafel voor een voordelige prijs.
Groen
Deze frisse kleur doet ons meteen denken aan de natuur. Wist u dat groen de bloeddruk kan verlagen? Bovendien is het een rustgevende kleur. Groen wordt vaak gebruikt in de horeca omdat het de kleur is van versheid, gezondheid en het voorjaar. In deze tijd van het jaar zien we dan ook dat de groene refills extra in trek zijn. De groene Economy Refills hebben een frisse kleur waar we meteen vrolijk van worden!
Oranje
Koningsdag, voetbal...oranje is een onmisbare kleur voor Nederlanders. Maar het is op de eerste plaats een warme kleur die enthousiasme uitstraalt. Deze combinatie van geel en rood staat voor optimisme, plezier, kracht, energie, creativiteit en toegankelijkheid. Met een oranje Economy Refill haalt u dus een vrolijk kaarsje in huis!
Rood
De kleur van de liefde mag niet ontbreken tijdens een romantische avond in een restaurant. De biologische effecten van rood zijn stimulerend en activerend. Maar wist u dat rood zelfs de eetlust op kan wekken? Voor restaurants zijn de rode Economy Refills dus een goed idee.
(Gebaseerd op 57 beoordelingen.)